header
Hier vindt u antwoorden op de vragen die het meest gesteld worden. Indien u suggesties heeft of behoefte aan informatie die hier niet staat neem dan contact met ons op. Klik op uw vraag.

Vraag en antwoord

Hoe wordt de declaratie bij Tandzorg verzorgd?

Tandzorg heeft de factoring en incasso uitbesteed aan Famed. Dit betekent dat u de factuur van Famed ontvangt en ook aan Famed betaald.

Voor meer informatie klikt u hier.

Wat te doen bij verhindering voor een afspraak?

Indien u verhinderd bent voor uw afspraak dan verzoeken wij u deze minstens 24 uur telefonisch vooraf te annuleren. Indien de afspraak niet of niet tijdig (uiterlijk 24 uur) tevoren is afgezegd, kan volgens de wettelijke regels voor de tandheelkunde de vrijgevallen tijd in rekening worden gebracht tot 100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling of € 2,00 per minuut. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat in de gereserveerde tijd geen andere patiënten konden worden behandeld of andere werkzaamheden konden worden verricht.

 

Wordt mijn behandeling bij de preventie-assistente vergoed door mijn zorgverzekeraar?

 

Tot 18 jaar worden de behandelingen bij een preventie-assistente of mondhygiëniste vergoed vanuit de basis verzekering door uw zorgverzekeraar. Bent u 18 jaar of ouder, dan wordt preventieve mondzorg niet vergoed vanuit de Basisverzekering. In de meeste gevallen krijgt u voor mondzorg vanaf 18 jaar alleen een vergoeding vanuit uw aanvullende verzekering voor tandarts, preventie-assistente / mondhygiënist of tandprotheticus. De maximale vergoeding is per zorgverzekeraar verschillend en afhankelijk van uw aantal sterren.. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Wat kost de behandeling bij de preventie-assistente?
De standaard-behandeling bij de preventie-assistente is onlosmakelijk samengesteld uit preventie/voorlichting (code M01 en/of M02) en tandsteenverwijdering (code M03). Per 1 januari 2013 dienen wij deze behandelcodes op basis van een 5-minuten tarief te hanteren.

De meest voorkomende m03 codes met bijhorende prijs:

code m03 prijs
m03 5 min €11,85
m03 10 min €23,70
m03 15 min €35,55
m03 20 min €47,40
m03 25 min €57,25
m03 30 min €71,10
m03 35 min €82,95
m03 40 min €94,80
m03 45 min €106,65

Heeft Tandzorg een klachtenregeling?

Wij hebben de intentie om u zo goed mogelijk te helpen. Desondanks kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij stellen het zeer op prijs als u ons op de hoogte stelt van eventuele klachten over de behandeling of over de manier waarop u benaderd bent. Alleen dan kunnen wij samen met u naar een oplossing zoeken. Ons doel is iedere klacht naar ieders tevredenheid op te lossen. Uitgangspunt hierbij is dat de klacht gegrond en redelijk is. Als u niet tevreden bent over de wijze waarop u bent behandeld, dan kennen wij een heldere klachtenprocedure, waarmee wij voldoen aan de huidige wet- en regelgeving

 

Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adresgegevens doorgeven?

Indien u verhuisd bent kunt u uw adreswijziging telefonisch of per email aan de vestiging bij wie u patiënt bent doorgeven.

Klik hier voor het telefoonnummer of emailadres van uw tandartspraktijk.

 

Vanaf welke leeftijd gaan kinderen naar de tandarts?

Wij adviseren om al op jonge leeftijd uw kindje mee te nemen naar de praktijk. Bijvoorbeeld als u zelf alleen voor een controle-afspraak komt.Uw kind ervaart dan dat ook u in de stoel gaat zitten als iets vertrouwds, zodat hij/zij dit ook wil proberen. We gaan proberen in de mond te kijken vanaf twee jaar. Als ze 3 jaar oud zijn mogen ze alleen in de stoel maar bij een ouder op schoot mag natuurlijk ook.

20140206152445816_naar-de-tandarts

Waar vind ik de tarieven voor 2016 op jullie website?

De tarieven voor 2016 vind u hier op onze website.

Waar kan ik terecht voor vragen over mijn tandarts behandeling?

Voor vragen over uw behandeling kunt u contact opnemen met de vestiging bij wie u patiënt bent.

Klik hier voor het telefoonnummer of emailadres van uw tandartspraktijk.

Hoe kan ik mijzelf / gezin inschrijven bij Tandzorg?

U kunt zich zowel telefonisch als online inschrijven bij één van onze vestigingen.

Klik hier voor een overzicht van alle telefoonnummers van onze vestigingen. Online inschrijven kunt u via ons inschrijfformulier doen. Klik hier voor ons inschrijfformulier.

U kunt natuurlijk ook bij één van onze vestigingen binnen lopen en u inschrijven aan de balie.

 

Kunnen mijn tanden/kiezen nog gevoelig zijn na het plaatsen van een vulling?

Ja, dat kan. Zeker na het plaatsen van een witte (composiet) vulling kan het nog enige weken tot soms wel een paar maanden gevoelig zijn. Met name met warm en koud en met bijten kan het gevoelig zijn. Dit is op zich normaal en moet eventueel met paracetamol goed te houden zijn. Het mag alleen niet zo zijn dat u ’s nachts wakker wordt van de pijn, dat pijnstillers niet meer helpen of dat u weken achtereen meerdere pijnstillers op een dag nodig heeft. Dan is het verstandig om contact met uw tandarts op te nemen.

Hebben jullie ervaring met angstige patiënten?

Onze tandartsen nemen uw angst serieus en hebben veel ervaring in de omgang met angstige patiënten.

Maak eerst een afspraak met de tandarts alleen voor controle. Spreek af dat er tijdens dit bezoek niets gedaan wordt, maar dat de tandarts alleen naar uw gebit kijkt en jullie even kennismaken. Mocht er eventueel iets moeten gebeuren, dan bespreekt de tandarts het behandelplan met u. U kunt hiervoor een vervolg afspraak maken. Mocht u eerst over de behandeling willen nadenken, geen probleem! U kunt altijd telefonisch contact met ons opnemen voor het maken van een vervolg afspraak.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel deze via het volgende emailadres: afspraak@tand1.nl