Mondhygiëne

Een goede mondhygiëne is van groot belang voor een optimale conditie van je gebit en tandvlees. Tevens is in diverse onderzoeken aangetoond dat mondhygiëne nauw samenhangt met je algehele gezondheid. Slechte verzorging kan bijvoorbeeld resulteren in aderverkalking, met een verhoogd risico op hart en vaatziekten als gevolg.

Tips voor een goede mondhygiëne

Natuurlijk is het verstandig om zelf zoveel mogelijk aandacht aan uw eigen mondhygiëne te besteden. Wij zetten een aantal tips op een rijtje om voor een gezond gebit te zorgen:

• Poets twee keer per dag minimaal twee minuten uw tanden
  • Gebruik een elektrische tandenborstel
  • Gebruik tandpasta met fluoride
  • Poets ook de tong
  • Maak de ruimtes tussen uw tanden schoon met stokers, flosdraad en raggers
  • Spoel de mond na het poetsen met mondwater

Roken of zwangerschap

Rokers en zwangere vrouwen hebben een verhoogd risico op kleine ontstekingen en tandplak. Deze risicogroepen wordt aan aangeraden om vaker de mondhygiënist te bezoeken. (En als roker kunt u natuurlijk het beste helemaal stoppen met roken!)

Bezoek geregeld een mondhygiënist

Een goede mondhygiëne is belangrijk en voorkomt schade aan uw gebit. Ga daarom geregeld naar een mondhygiënist. De mondhygiënist helpt u bij de volgende mondproblemen:

• Bloedend of teruggetrokken tandvlees
  • Aanslag of tandsteen op uw gebit
  • Cariës (gaatjes) of een slechte adem

Maak een afspraak

Wilt u een afspraak maken met de mondhygiënist? Neem dan contact op met een van onze 8 praktijken in Noord- en Zuid-Holland.